lørdag 11. september 2010

Løgn?

Dette henter jeg fra en tråd i VGD: Sosialdemokratiet - På dødsleiet? Jeg legger den også ved her, fordi det er fullt mulig at mange som leser her ikke har fått den med seg. Tråden jeg henter i fra er å anbefale for de som måtte interessere seg for temaet og lære mer om hjernevask og propaganda:

Vel, Marte Michelet i Dagbladet er for mange kjent som riksløgner og i tråden jeg linker til over her er det en som tror på Marte riksløgner, men han får svar. Svar på hvordan løgnene faktisk virker og uten tvil er satt i system. Det er altså bevisste løgner. Vel, her er det:

Marte Michelet: Voldsstatistikken: Politiets tall viser at voldskriminaliteten har holdt seg stabil de siste 10-15 år, til tross for sterk befolkningsvekst. Antall voldsanmeldelser i Oslo har sunket med 14,3 %. Det har vært kraftig nedgang i drap – hittil i år er bare en person drept i Oslo. Gatekriminaliteten har gått ned 10%. Grove tyverier fra villaer har gått ned med 22,7% første halvår i år. Tyverier fra leiligheter har tallet sunket med 18,7%.

Rilke svarer:

Volden øker bare i Bergen, melder Bergens Tidende
Og hevder samtidig at volden ikke øker i Stavanger , Kristiansansand og Trondheim.

Men volden øker også i Stavanger.
Melder Stavanger Aftenblad.

Og det er mer grov vold i Kristiansand.
Melder NRK.

Omfanget av ungdomsvold øker kraftig.
Melder Adresseavisa.

Og hva med Oslo, som ikke ble nevnt i Bergens Tidenes fantastiske analyse?
Jo volden øker i Oslo, men bare i sentrum, skriver Dagsavisen.

Så hva skjer utenfor sentrum i Oslo?
Jo volden øker i utkanten av sentrum, skriver Dagsavisen.

Ok, Nok om det. Hva skjer på landsbasis?
Det er ingen tvil om at tallene viser en jevn økning i volden, melder NRK.
21% økning de siste 10 år.

Men Marthe Michelet har vel ikke fått med seg noe av dette. Det som ikke kan støtte opp hennes verdensanskuelse ekisterer ikke.



Jeg legger til enda en tråd til fra VGD: Ekstremistan.....eller? Tråden er å anbefale for de som måtte interessere seg for temaet og lære mer om hjernevask og propaganda. Eller ønsker å bidra med andre vinklinger, eller ta meg i eventuelle faktafeil. Også folk som er uenige med meg og mine "venner" er selvsagt velkomne.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar